Британська авантюристка підкорює Антарктиду на велосипеді
24.12.2013
Британська авантюристка підкорює Антарктиду на велосипеді.
Антарктида вабить до себе екстремалів зі всього світу, від марафонців до лижників. Але ще нікому не вдавалося досягти Південного полюса на велосипеді.
Минулої зими дослідник - полярник Ерік Ларсен ( Eric Larsen ) спробував стати свого роду першовідкривачем, але в результаті відмовився від свого наміру, так як застряг в непрохідних снігах.
Проте цього року 35 - річна британська авантюристка Марія Леййерстам ( Maria Leijerstam ) вирішила знову дати бій природі. 17 грудня вона покинула Новолазаревську авіабазу верхи на спеціальному триколісному велосипеді з товстими шинами, розробленому в компанії Inspired Cycle Engineering (ICE). Спочатку така модель триколісного фатбайка (так називається велосипед на покришках з низьким тиском ) коштувала $ 3000 ( 24 000 гривень), але для того щоб Марія змогла перенести екстремальний холод та інші суворі умови тривалої арктичної подорожі, модель була вдосконалена і її фінальна вартість склала вже $ 33 тисячі ( більше 250 000 гривень).
Попереду підкорювачку полюсу чекає довга і виснажлива поїздка довжиною в 644 кілометри, яку супроводжуватимуть хуртовини, низькі температури (до -35 градусів Цельсія), сильні вітру ( швидкістю до 80 км / г) і безкраї простори зі снігу та льоду.
Марія стартувала біля кордонів шельфового льодовика Росса і льодовика Леверетт. Планується, що Південного полюса вона зможе досягти через 20 днів ( за умови 18 годин руху в день, за які доведеться проїхати 30-40 кілометрів). Після щоденного подолання необхідної дистанції мандрівниця відпочиватиме в наметі.
Транспортний засіб Леййерстам заслуговує особливої уваги. Це зовсім не звичний нашому погляду велосипед, а, швидше, триколісний лежачий велосипед - трайк - "лежачий " фатбайк. Вага велосипеда і решти обладнання становить 45 кілограмів. Пересуватися в ньому доведеться напівлежачи, але це набагато зручніше в умовах сильних вітрів, ніж в класичній позиції ( мандрівникові не треба затрачати додаткову енергію на балансування у вертикальному положенні).
Трайк стабільний і має поліпшену аеродинаміку. Триколісний, а не двоколісний транспортний засіб було обрано, так як іноді Марії доведеться тягнути його за собою на тросі : з нестійким типовим велосипедом це було б важко виконати.
У конструкції трайка також передбачено дві лижі, які можуть бути встановлені під передніми колесами в тому випадку, якщо звичний спосіб пересування стане абсолютно неможливим. Рама велосипеда виконана з хромолю , колеса мають покришки Surly шириною 12 сантиметрів.
Додамо, що у своєму прагненні стати першою велосипедисткою на південному полюсі Леййерстам не самотня. Її конкуренти, Хуан Мендес ( Juan Mendez ) з Іспанії та Даніель Бертон ( Daniel Burton ) із США, теж штурмують Антарктиду, тільки верхи на двоколісних транспортних засобах. Кожним з претендентів на перемогу розробив свій маршрут і, звичайно, кожен спробує стати першим велосипедистом, який досяг Південного полюса.
А для тих хто хоче підкорювати зимову Україну просто необхідно завітати в магазин Велостріт за якісним велосипедом. Крім гарного велосипеда ми зможемо запропонувати ще й зимовий велоодяг який недасть вам мерзнути взимку.
Коментарi
Вiдповiсти
Вiдповiсти
Вiдповiсти
Вiдповiсти
Додати комментар